YO Airforce



assalammualaikum dan salam sejahtera.
hah.
gua ada cerita baik punya mahu dibelogkan.
cerita dekat tempat kerja gua.
macam ni.
selalu, kalau gua nak pegi tandas/surau, msti gua nampak akak tu.
dah slalu nampak gua pun selalu la senyum dekat dia.
dia pun senyum dekat gua balik.
ade la dekat 3 bulan gua ulang alik senyum dekat akak tu.
lepas tu tadi.
kebetulan dalam surau tu ade gua dengan akak tu aje.
lepas solat, gua tengah mekap-mekap dia tanya.
"Nama sape ehh?"
gua pun kasi la tau nama gua.
lepastu ktorang bertukar-tukar nama.
cerita la sikit-sikit.
bahagian mana?
dah lama kerja ke?
lepastu gua kate la gua ni budak praktikal.
dia kata dia pun belum grad lagi.
tapi dah habis belajar.
ohh.
gua tanya la.
Gua: "U mane ehh?"
"UUM."
Gua: "UUM? ehh, saya nak pegi UUM lagi 2 minggu."
"Eh? PALAPES ehh?"
Gua: "ak ah. mane tau? PALAPES jugak ke?"
Akak: "ak ah. dah habis dah pun. dah jadi YO."
Gua: "ehh? alamak! kena panggil Puan la ni?"
lepastu kitorang gelak-gelak.
tapi gua cuak juga.
kalau tiba-tiba dia kasi press support position down dalam surau tu.
hehe. 
kidding.
Gua: "kira batch yang tauliah dekat UTHM tu ehh?"
Akak: "ak ah. pegi ke mase tu?"
Gua: "pegi. tolong fitik."
Akak: "army ye?"
Gua: "ak ah. Darat. Puan?"
Akak: "ohh saye Air Force."
WOW!
Gua: "wah aiforce! susah tak training? ada rase terjun-terjun pakai parachute tak?"
Akak: "training biasa je. hahahahah. tkdela terjun-terjun ni. sekadar pegi lawatan je. kalau ikut training, navy lagi susah."
Gua: "ak ah. betul-betul. navy punye ktorang pun cuak. ktorang tgah baris, dorang dah start lari-lari. mantap."
Akak: "yela. awal-awal pagi lagi dorang dah start lari."
lepas dah siap-siap, ktorang pun blah.
rupanya yang selalu gua senyum-senyum tu YO airforce.





4 Response to "YO Airforce"

  1. lisa says:
    June 19, 2012 at 11:51 PM

    ape je kau make up?heheh. bila aku masuk blog kau ak selalu rasa 'kalau ada cerita hantu best jugak nih.';p

  2. Nur Aatieqa says:
    June 19, 2012 at 11:53 PM

    haha. ape? belog aku ni ade rupe rumah hantu ke kau nak suruh aku cerita seram-seram? aku tak gemar cerita hantu ni. haha.

  3. paan kowt says:
    June 20, 2012 at 12:01 AM

    fuyooooooooo..mekapp..mesti cun kan.hakhakkkk.

  4. Nur Aatieqa says:
    June 20, 2012 at 12:07 AM

    siak paan.

Post a Comment